Kromě daně z příjmů fyzických osob takto můžete nově vyřešit i daň z nemovitosti a silniční daň, jejichž splatnost se v tomto případě posouvá na tentýž termín. Taktéž dojde ke sjednocení termínu pro odevzdání přehledů pro zdravotní pojišťovnu a ČSSZ. Ušetříte si tedy mnohé cesty na úřad a vše můžete vyřídit z pohodlí domova.
Vzhledem k tomu, že lhůta pro podání daňového přiznání byla doteď v České republice v rámci Evropské unie jednou z nejkratších, je to jistě vítanou změnou. Nová možnost však nepřináší jen časovou výhodu, zefektivní se i celý byrokratický proces podání, zpracování i kontrola. Navíc může uživatel platformy Moje daně sledovat svou historii, zjistit případnou dlužnou částku či přeplatek a využít funkce předvyplnění údajů.
Systém Moje daně prošel testovací fází, do které vstoupilo asi 70 různorodých subjektů za účelem vychytání chyb a vyzkoušení celého procesu před spuštěním ostrého provozu pro širokou veřejnost, ke kterému dojde 28. února.
Co je třeba vědět?
- Své rozhodnutí podat daňové přiznání elektronicky nemusíte předem hlásit.
- Není třeba elektronického podpisu ani datové schránky, postačí vám bankovní identita.
- Službu „bankovní identita“ budou zatím nabízet zřejmě jen tři banky: ČSOB, Česká spořitelna a KB.
- Pokud se rozhodnete využít služeb daňového poradce, bude vaše podací lhůta stále do začátku července a nijak se nezmění.
« zpět na přehled novinek