MENU
Poradíme vám s výběrem 800 188 888 info@tco.cz

Databáze fungují, pokulhává kompatibilita pokladen

Přestože zlí jazykové avizovali, že databáze elektronické evidence tržeb nevydrží nápor odeslaných dat ze statisíců účtenek a bude se opakovat nechvalně známá situace ze spuštění nového registru vozidel, nic takového se nastalo. Systém Finanční správy již přijal desítky milionů účtenek a funguje bez výraznějších komplikací.

Nastal však odlišný problém, o kterém se před zavedením EET příliš v médiích nemluvilo. Tím je nekompatibilita a především neprověřené technické řešení, které na trhu nabízí desítky drobných dodavatelů.  

Co problematické pokladny způsobují?

Nekompatibilní pokladny způsobují především významné prodlevy v odesílání dat. Poškození jsou nejen hostinští ale také zákazníci, kteří dlouhé minuty čekají na účtenku. Některé systémy jsou nestabilní, neevidují tržby nebo špatně komunikují s dalšími přídavnými zařízeními.

„Jestliže zvolené technické zařízení vykazuje problémy, je pomalé a nestabilní, vzniká důvod k reklamaci,“ říká Miroslav Till, ředitel společnosti TILL CONSULT a.s., která dodává technické řešení EET včetně vlastního účetního softwaru DUNA.

Zaplavený trh neprověřenými dodavateli

„Samostatným problémem je, že na trhu s pokladními systémy působí mnoho malých společností, které nejenže nestihly připravit a otestovat svá nabízená řešení, ale také jim schází prostor pro aktualizace účetního softwaru a další inovace systému,“ vysvětluje Iva Tomanová ze společnosti TILL CONSULT a.s.

V nejbližších měsících proto lze předpokládat, že dojde k výraznému pročištění dodavatelů systémů elektronické evidence tržeb.

Jak problémům předcházet?

Restaurace, hotely, ale i prodejny a velkoobchody, pro které bude EET povinná od 1. března 2017 vyžadují mírně rozdílné funkce. Například pro stánkový prodej a malé restaurace postačí rychlá obsluha bez nutnosti řešit skladové zásoby. Naproti tomu pro hotely a prodejny jsou podstatné jak skladové zásoby, tak evidence objednávek či vystavování faktur.

Podívejte se na jednoduchý přehled a zjistěte, který účetní program je pro vás vhodný: 

  • Stánkový prodej a restaurace: software DUNA CASH
  • Prodejnu: software DUNA CASH nebo DUNA OBCHOD s modulem EET
  • Občasný hotovostní prodej: software DUNA ÚČTO nebo DUNA DE s modulem pro EET

Pokud již vlastníte účetní program DUNA ÚČTO nebo DUNA DE, pak software jednoduše na elektronickou evidenci tržeb připravíte pouhým rozšířením o modul EET.

Za vývojem účetního softwaru DUNA pro jednoduché i podvojné účetnictví a pro potřeby elektronické evidence tržeb stojí společnost TILL CONSULT a.s. Více informací o účetním softwaru pro elektronickou evidenci tržeb včetně dodávky technického zařízení se dozvíte na stránce eet.duna.cz.



« zpět na přehled novinek